duminică, 7 octombrie 2012

Studiu de caz: un baiat


Eram in terasa draga mie. Toamna asta imi incanta orele de relaxare in balcon si dincolo de el.
In balcon am o pozitie nesimtit de comoda cu laptop in brate.Toata, asezata, sunt aproape o line. Cateodata ma disturba voci venind de sub balcon.
Le ignor usor dar nu fara sa ma uit la personaje... mereu vreau sa stiu daca vocea auzita are fenotipul inchipuit de mine.
Deunazi, intr-o astfel de leneveala, aud clichet cunoscut de bicicleta cursiera. Se opreste. Dupa cateva secunde se aude alt clichet. Ma abtin sa ma uit cine este cu a doua bicicleta. Pe prima o cunosteam. Ma las condusa de sunete si pentru o buna acustica imi inchid si ochii.. zic eu. Vocea bicicletei doi saluta cu voie buna prima bicicleta. Urmeaza amabilitati din care ma lamuresc cine este personajul bicicletei doi. Mai bine ca nu sunt acolo, intre ei, fiindca probabil as fi avut alta pozitie in opinie. Asadar eram un ascultator docil.
Printre zgomote de gugustiuci si alte pasari cantatoare din imensul tei ce-mi umbreste terasa deslusesc mormaieli ce aduc a scuze:
- ... mmmm, putin derutat, nu stiu daca mai emigrez in Canada sau oriunde
altundeva.
- Pai cum? erai hotarat... sau nu prea? il intreaba interlocutorul, exact parca l-as fi intrebat eu.
- Na, au intervenit alte prioritati in viata mea!
- Wow, te insori? pai plecati impreuna..
- No, de fapt trebuie sa il ajut pe fratele ei sa plece in Suedia. Il voi ajuta cu 2.000 lei.
- Stai putin, fratele ei e pustiul ala de 18 ani ce a dat BAC-ul anul asta?
- Ya, right.
- Parca vroia sa dea la Academia de Politie. what's up?
- N-a luat. Prietena lui in schimb, stia clar ca va aplica pentru Suedia, la un loc cu bursa. Acum ea e acolo iar el plange aici.
- Bun, ce-i cu voi in ecuatie?
- Pai, parintii lui nu vor sa-i dea bani de drum si de locuit acolo, el vrand sa munceasca pana in toamna viitoare cand va intra la facultatea aia din Suedia. Eu vreau sa-l ajut, sa nu traiasca cu regretul ca nu a fost ajutat in viata...
-... pai tu nu esti parintele lui, ce te bagi?
- Pai, vezi tu? eu, in viata am avut nemultumiri din astea... ca n-am fost ajutat la momentul oportun... si n-as vrea sa sufere si copilul asta!
... va urma

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu